Zdroje plnění cílů

Základním zdrojem je plnění Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání:

  • uplatňování principů významů prostředí podle R. Dreikurse
  • uplatňování prvků projektů Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole a Zdravá abeceda
  • plánování dle teorie rozmanitých inteligencí H. Gardnera
  • kurikulum předškolní výchovy a materiálů NOMI
  • analýza podmínek pedagogické evaluační činnosti
  • odborná literatura zejména z nakladatelství Portál, časopis Informatorium, poznatky z DVPP
  • portál RVP pro předškolní vzdělávání.

Význam prostředí podle R. Dreikurse:

  • žije-li dítě v ovzduší nevraživosti, naučí se nenávidět
  • žije-li dítě v ovzduší ustavičné kritiky, bude v celém životě odsuzovat druhé
  • žije-li dítě v ovzduší výsměchu, bude pociťovat nejistotu vůči všem
  • žije-li dítě v ovzduší výčitek, bude ho stále srážet pocit viny
  • žije-li dítě v ovzduší snášenlivosti, učí se být trpělivé
  • žije-li dítě v ovzduší přítomnosti, bude mít pocit spravedlnosti
  • žije-li dítě v ovzduší oceňování, bude umět kladně hodnotit druhé
  • žije-li dítě v ovzduší bezpečí, bude v budoucnu důvěřovat druhým
  • žije-li dítě v ovzduší povzbuzování, nebude mu chybět smělost
  • žije-li dítě v ovzduší uznání, nabude sebedůvěry
  • žije-li dítě v ovzduší přátelství a lásky, bude nacházet lásku všude ve světě a bude ji samo umět projevovat