Zdroje plnění cílů
Základním zdrojem je plnění Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání:
- uplatňování principů významů prostředí podle R. Dreikurse
- uplatňování prvků projektů Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole a Zdravá abeceda
- plánování dle teorie rozmanitých inteligencí H. Gardnera
- kurikulum předškolní výchovy a materiálů NOMI
- analýza podmínek pedagogické evaluační činnosti
- odborná literatura zejména z nakladatelství Portál, časopis Informatorium, poznatky z DVPP
- portál RVP pro předškolní vzdělávání.
Význam prostředí podle R. Dreikurse:
- žije-li dítě v ovzduší nevraživosti, naučí se nenávidět
- žije-li dítě v ovzduší ustavičné kritiky, bude v celém životě odsuzovat druhé
- žije-li dítě v ovzduší výsměchu, bude pociťovat nejistotu vůči všem
- žije-li dítě v ovzduší výčitek, bude ho stále srážet pocit viny
- žije-li dítě v ovzduší snášenlivosti, učí se být trpělivé
- žije-li dítě v ovzduší přítomnosti, bude mít pocit spravedlnosti
- žije-li dítě v ovzduší oceňování, bude umět kladně hodnotit druhé
- žije-li dítě v ovzduší bezpečí, bude v budoucnu důvěřovat druhým
- žije-li dítě v ovzduší povzbuzování, nebude mu chybět smělost
- žije-li dítě v ovzduší uznání, nabude sebedůvěry
- žije-li dítě v ovzduší přátelství a lásky, bude nacházet lásku všude ve světě a bude ji samo umět projevovat